قیمت و موجودی تمام محصولات در تاریخ 6 مرداد 1403 بروز رسانی شده است.
قیمت و موجودی تمام محصولات در تاریخ 6 مرداد 1403 بروز رسانی شده است.

نوشته های خیلی مفید

درمان خانگی لک های پوستی تا عید با این چند روش آسان

درمان خانگی لک های پوستی

درمان خانگی لک های پوستی یکی از دغدغه های افرادی است که به دنبال درمان این عارضه بدون هزینه هستند. برای درمان لک های پوستی روش های زیادی وجود دارد که بعضی از آن ها هزینه زیادی را در برمی گیرند مانند کرم ها و دستگاه های رفع لک های پوستی.جذابترین حالت ممکن زمانی ست که بتوانیم روش های درمان خانگی لک های پوستی را پیدا کنیم.

البته درمان خانگی لک های پوستی فقط برروی افرادی تاثیر میگذارد که لک ها ناشی از مشکلات زمینه ای نباشد.لک های پوستی بدلایل مختلفی مانند نور خورشید و بالاتر رفتن سن وغیره بوجود می آیند.لک های پوستی نه تنها برروی صورت بلکه برروی دستها هم بسیار شایع است و جلوه زیبایی ندارد.

با ما در این مقاله همراه باشید تا به شما روش های جادویی که در خانه می توانیم از شر لک های پوستی آزار دهنده خود خلاص شوید را معرفی کنیم.

زنی در مقابل آیینه که به پوست خود نگاه می کند- درمان خانگی لک های پوستی

عوامل مختلف لک های پوستی کدامند؟

1. رژیم غذایی

هر آنچه می‌خورید بر روی پوست شما تأثیر می‌گذارد. آلرژی غذایی و درماتیت تماسی، مصرف محصولات لبنی مانند شیر بدون چربی و رژیم‌های غذایی حاوی قند و کربوهیدرات‌ها لکه‌هایی را بر روی پوست ایجاد می‌کند.

فردی ظرفی از سالاد در دست دارد- درمان خانگی لک های پوستی

2. منافذ مسدود شده

چربی اضافی می‌تواند با سلول‌های مرده پوست، آلودگی و باکتری‌ها ترکیب شده و منجر به مسدود شدن منافذ و ایجاد انواع جوش و لکه بر روی پوست شود. علل اصلی این اتفاق عبارتند از:

  • تغییرات هورمونی
  • محصولات آرایشی، ضد آفتاب یا مرطوب کننده‌ها
  • آلاینده‌های موجود در هوا و دود ماشین

3. عفونت‌ها

انواع خاصی از عفونت‌های پوستی می‌توانند باعث ایجاد لکه‌های پوستی شوند. این موارد شامل مالاسزیا فولیکولیت (آکنه قارچی) و یا عفونت در فولیکول‌های مو است. این وضعیت در اثر رشد بیش از حد مخمر ایجاد شده و باعث بروز جوش‌های چرکی می‌شود. روغن تراپی به وسیله روغن درخت چای یک روش رایج در درمان عارضه‌های پوستی با ریشه عفونی است. این محصول طبیعی خاصیت ضدعفونی داشته و در کاهش التهاب‌های پوستی تأثیرگذار است.

4. قرارگیری در معرض نور خورشید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه فرا‌بنفش مضر خورشید می‌تواند باعث بروز سرطان پوست، هایپرپیگمنتیشن و سایر عوارض پوستی شود.

تصویر زنی با لباس زرد در ساحل رو به نور خورشید- درمان خانگی لک های پوستی

5. ویروس‌ها

برخی از لکه‌های پوستی مانند زخم‌های سرد، توسط ویروس‌هایی مانند HSV 1 ایجاد می‌شوند. همچنین ویروس واریسلا زوستر (VZV) باعث ایجاد عارضه‌ای مثل آبله مرغان می‌شود.

6. ژنتیک

آکنه در بعضی افراد ریشه ژنتیکی دارد. همچنین بر طبق تحقیقات انجام گرفته شده، بعضی از بیماری‌های وراثتی می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های پوستی شود. این بیماری‌ها عبارتند از:

  • بیماری داریر؛ که لکه‌هایی همانند زگیل روی پوست ایجاد می‌کنند . عارضه‌های ایجاد شده توسط این بیماری چرب و بدبو بوده و لمس آن‌ها دردناک است.
  • بیماری فابری؛ این یک اختلال ارثی است، که در واقع نوعی جهش ژنی محسوب می‌شود. گروه‌های کوچک لکه‌های تیره و قرمز رنگ یکی از علائم این بیماری است.
  • گانگلیوزیدوز بزرگسالان نوع  این یک بیماری نادر و ارثی است که باعث ایجاد لکه‌های غیر سرطانی در پایین تنه می‌شود.

 

7. داروها

برخی از داروها باعث ایجاد آکنه می‌شوند. این داروها عبارتند از:

  • کورتیکواستروئیدها
  • استروئیدهای آندروژنی
  • لیتیوم

8. زخم و جراحت

گاهی بعد از بهود زخم یا جراحت، لکه‌ای تیره از آن به جای می‌ماند.

9.بیماری دیابت

یکی از عوارض مرتبط با دیابت شامل آکانتوز نیگریکانس است که باعث تیره شدن پوست، مخملی شدن پوست و لکه‌های روی ساق پا یا درموپاتی دیابتی می‌شود. گاهی اوقات این عارضه با لکه‌های پیری اشتباه گرفته می‌شود.

9. تحریک‌پذیری پوست

تحریک پوست بوسیله محصولات آرایشی پوست یا مو می‌توانند باعث ایجاد لکه‌های تیره شوند.

10. عارضه ملاسما

این وضعیت که با لکه‌های تیره نامنظم مشخص می‌شود، در زنان شایع‌تر است و ممکن است در دهه 20 و 30 سالگی ظاهر شود. این لکه‌ها اغلب در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ایجاد می‌شوند و با تغییرات در سطوح هورمونی مرتبط با داروهای ضد بارداری، بارداری یا هورمون درمانی پس از یائسگی؛ تشدید می‌شوند. سطوح پایین هورمون تیروئید نیز ممکن است در این عارضه نقش داشته باشد. ملاسما می‌تواند افراد با انواع پوست خشک و چرب را تحت تاثیر قرار دهد و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تیره‌تر شود. این عارضه همچنین ممکن است در طول یائسگی با کاهش سطح استروژن و پروژسترون ناپدید شود.

11.لکه‌های کبدی

این عارضه به شکل لکه‌های نامنظم، بزرگتر از کک و مک و دارای رنگ قهوه‌ای ملایم تا تیره بروز پیدا می‌کند. عامل این عارضه نیز قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.

سریعترین روش های درمان خانگی لک های پوستی

آلوئه ورا ؛ روش استفاده از آلوئه ورا در درمان لک های پوستی

تعدادی آلوئّ ورا خرد شده - درمان خانگی لک های پوستی

یکی از روش های درمان خانگی لک های پوستی و در نتیجه پوستی صاف و شفاف را می‌توان ژل آلوئه ورا دانست. این ژل با خاصیت آنتی اکسیدانی از پوست در برابر تابش فرابنفش خورشید محافظت می‌کند.

تنها کافی است کمی از ژل آلوئه ورا را روی پوست صورت یا سایر نقاط بدن بمالید و به آرامی ماساژ دهید. پس از خشک شدن این ژل و شستشوی کامل و سپس استفاده ازکرم آبرسان به مدت حداقل ۱ ماه معجزه‌ای شگفت‌انگیز رخ خواهد داد.

  • ژل آلوئه‌ورا را به اندازه‌ای که برای تمام صورت‌تان کافی باشد از برگ آن استخراج کنید، گلاب را به آن اضافه و آن‌ها را به خوبی با هم مخلوط کنید.
  • اجازه دهید ماسک به‌دست آمده به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بماند تا خشک شود.
  • قبل از شستن به مدت دو تا سه دقیقه روی صورت‌تان ماساژ دهید، سپس آن را بشویید. از این ماسک برای زیباسازی پوست نیز استفاده می‌شود.

زرد چوبه و نحوه استفاده از آن برای درمان لک صورت

زرد چوبه تنها ادویه‌ای خوش عطر و طعم برای مزه‌دار کردن غذاها نیست. این پودر خوشرنگ و جذاب، خواص فوق‌العاده‌ای برای حفظ سلامت و زیبایی پوستمان دارد. زردچوبه، سرشار از مواد آنتی اکسیدان است و قدرت ضد التهاب شگفت انگیزی دارد.
مزایای چندگانه زردچوبه، تولید ملانین پوستی را مهار می‌کند و علاوه بر کاهش لک پوستی، از ایجاد دوباره آنها نیز جلوگیری می‌نماید.

اما مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری از افراد، استفاده از ماسک زردچوبه را برای درمان خانگی لک های پوستی نوعی ریسک در نظر می‌گیرند.

این امر، به خاطر قدرت رنگزایی بالای زردچوبه است. اما این اتفاق، تنها در صورتی رخ می‌دهد که شما از مقدار بیش از حد زردچوبه در ساختار ماسک برای درمان خانگی لک های پوستی خود استفاده نمایید.
در غیر این صورت، رنگ زردچوبه در ترکیب با سایر مواد ماسک خنثی می‌شود و صورتتان را زرد یا نارنجی نمی‌کند.

خانمی که ماسک ادویه به صورت خود زده است و حوله سفید به سر دارد - درمان خانگی لک های پوستی

نحوه درست کردن ماسک زردچوبه

اگر مایلید از ماسک زردچوبه برای درمان خانگی لک های پوستی خود کمک بگیرید، می‌توانید روش زیر را دنبال نمایید:

  • برای شروع، نصف قاشق چایخوری زردچوبه را در کاسه کوچک و شیشه‌ای بریزید.
  • 1 تا 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به زردچوبه بیفزایید و به خوبی هم بزنید.
  • ترکیبات ماسک باید کاملا یکدست شوند و خمیری غلیظ را به وجود بیاورند.
  • به کمک پد ماسک، خمیر را روی پوستتان بمالید و 20 دقیقه روی صورتتان بگذارید و در آخر آبکشی نمایید.

این ماسک را می‌توانید 1 تا 2 بار در هفته، تا رسیدن به نتیجه دلخواه خود مصرف نمایید.

ماسک سیب‌زمینی برای درمان لک پوستی

ماسک سیب زمینی یکی از روش های درمان لک پوستی در خانه است با ما همراه باشید تا به شما نحوه درست کردن ماسک سیب زمینی برای درمان لک صورت را توضیح دهیم.

نحوه درست کردن ماسک سیب زمینی جهت رفع لک های پوستی

نصف سیب‌زمینی، یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر شیر (در صورت تمایل)تصویر زنی با ماسک سیب زمینی- درمان خانگی لک های پوستی

  • سیب‌زمینی را پوست بگیرید و آن را رنده کنید. آب‌لیمو و پودر شیر را به آن اضافه و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.
  • مخلوط به دست آمده را روی صورت خود قرار داده و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند.
  • مواد روی صورت‌تان را با آب بشویید.
  • به آرامی صورت‌تان را خشک و در ادامه از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

هر چند وقت یک بار می توان از ماسک سیب زمینی استفاده کرد؟

یک روز در میان از این ماسک استفاده کنید.این ماسک اپر بخشی بالایی در درمان خانگی لک هی پوستی دارد.

سرکه سیب برای درمان لک های پوستی

یک شیشه سرکه سیب و چند سیب اطراف آن - درمان خانگی لک های پوستیسرکه سیب حاوی ترکیبات پلی فنول است. این ترکیبات، از خواص بسیاری برای سلامتی برخوردارند. این ترکیبات برای پوست نیز می‌توانند مفید باشند. شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند سرکه سید می‌تواند در درمان خانگی لک های پوستی و دیگر مشکلات پوستی موثر باشد.

البته یکی از روش های سریع درمان لک پوستی محصول سرم درمان کننده لک و ضد آکنه اوردینری است که شما با خرید از سایت فروشگاهی آراویرا می توانید با خیال راحت اصل این محصول را تهیه کنید.

نحوه استفاده از سرکه سیب برای درمان لک های پوستی

دستورالعمل: یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با مقداری آب مخلوط کنید. (مقدار سرکه سیب و مقدار آب باید با یکدیگر برابر باشند.) سپس، یک پنبه را به این محلول آغشته کنید و آن را بر روی لک صورت تان اعمال نمایید.اجازه دهید که محلول دقایقی بر روی پوست تان بماند تا خشک شود.سپس آن را با آب گرم بشویید.این کار را روزی دو بار تکرار کنید.

لیمو برای درمان لک های پوستی

تعدادی لیمو در سبد- درمان خانگی لک های پوستی

لیمو نقش موثری در روشن کنندگی پوست شفاف سازی پوست با چند روش خانگی کم هزینه و تضمینی  دارد. در بسیاری از محصولات سفیدکننده پوست، از عصاره لیمو استفاده می‌شود. اما باید توجه کنید که لیمو ممکن است باعث التهاب پوست‌های حساس شود.

بنابراین می‌توانید مقداری از آن را ابتدا بر روی پوست بازوی تان امتحان کنید و در صورتی که دچار حساسیت نشدید، از این روش برای درمان خانگی لک های پوستی تان استفاده کنید. بعد از استفاده از این روش، به هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

دستورالعمل تهیه ماسک آبلیمو برای رفع لک های پوستی

  • یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را با یه قاشق چای خوری عسل طبیعی مخلوط کنید.
  • این ترکیب را بر روی لک صورت تان اعمال کنید.
  • اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بر روی پوست تان بماند.

سپس آن را با آب ولرم بشویید.

شیر برای درمان لک های پوستی

لیوان شیر در طبیعت- درمان خانگی لک های پوستی

شیر حاوی لیکتیک اسید است. لیکتیک اسیده ماده ای است که در روشن کنندگی و سفیدکنندگی پوست اثر بسیاری دارد و می‌تواند حتی در درمان ملازما نیز موثر باشد.

روش استفاده از شیر برای درمان لک های پوستی

  • یک پنبه را به شیر تازه آغشته کنید.
  • آن را بر روی لک‌های صورت تان اعمال نمایید و اجازه دهید خشک شود.
  • سپس پوست صورت تان را با آب ولرم بشویید.

این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

 گوجه فرنگی برای درمان لک های پوستی

تعداد زیادی گوجه فرنگی- درمان خانگی لک های پوستیآب گوجه فرنگی یکی از مواد معجزه‌آسا برای درمان خانگی لک های پوستی محسوب می‌شود. این ماده پرخاصیت به دلیل داشتن لیکوپن بالا و ویتامین C کمک کننده خوبی برای شادابی پوست به شمار می‌رود. استفاده از ویتامین C در  حفظ سلامت پوست بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

در صورت نداشتن آلرژی به گوجه فرنگی تنها کافی است با ماساژ آب آن روی پوست و استراحت به مدت ۱۵ دقیقه به آبکشی این ماسم خانگی راحت بپردازید. تکرار این کار حداقل به مدت ۲ بار در هفته و به مدت ۱ ماه پوستی شفاف را هدیه خواهد داد.

 ماسک پاپایا (انبه هندی) برای درمان لک های پوستی

 یک عدد پاپایا به دو قسمت تقسیم شده است- ماسک خانگی لک های پوستیروش تهیه ماسک پاپایا برای رفع لک های پوستی

یک‌چهارم فنجان پاپایای رسیده، دو قاشق سوپ‌خوری آب چای سبز

  • پاپایا را پوره و آن را با چای سبز مخلوط کنید.
  • مخلوط تهیه‌شده را روی لکه‌ها قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند.
  • آن را با آب خنک بشویید.

برای رسیدن به نتیجه بهتر، قبل از استفاده از ماسک، بخور صورت انجام دهید.

چند بار در هفته میتوان از ماسک پاپایا استفاده کرد؟

دو تا سه بار در هفته میتوان از این ماسک استفاده کرد.

 

خواص پاپایا برای پوست چیست؟

یکی از خواص پاپایا، درمان خانگی لک های پوستی است. آنزیم‌های موجود در پاپایا، پوست را لایه‌برداری و روشن می‌کند. چای سبز، استرس اکسیداتیو را برطرف کرده و از شکل‌گیری لکه‌های بیشتر جلوگیری می‌کند. استرس اکسیداتیو، در واقع یکی از عوامل زمینه‌ای شکل‌گیری لکه‌های تیره است.

عصاره توت برای درمان لک های پوستی

دزمان خانگی لک های پوستیعصاره توت که از برگ توت به دست می‌آید، در درمان خانگی لک‌های پوستی موثر است. تحقیقات نشان می‌دهند که عصاره توت نیز دارای ترکیباتی است که در مهار آنزیم تیروزیناز موثر هستند و به این شکل، به درمان خانگی لک‌های پوستی کمک می‌کنند. بر طبق این تحقیقات، ترکیبات موجود در عصاره توت همچنین می‌توانند در درمان ملازما موثر باشند.

روش تهیه ماسک توت برای درمان لک های پوستی

  • برگ توت را در روغن جوجوبا و بادام شیرین خیس کنید.
  • اجازه دهید به مدت 3 تا 4 روز در همی‌ن حالت بماند.
  • سپس این روغن را با استفاده از پنبه، بر روی لک‌های صورت تان اعمال کنید.

این روش را ادامه دهید تا به مرور زمان شاهد نتایج مثبتی باشید.

 ماسک چوب صندل برای درمان لک های پوستی

زنی که ماسک چوب صندل روی پوستش دارد- درمان خانگی لک های پوستیروش تهیه ماسک چوب صندل برای رفع لک های پوستی

یک تا دو قاشق سوپ‌خوری پودر چوب صندل، یک قاشق چای‌خوری آب‌لیمو، یک قاشق چای‌خوری گلیسرین، گلاب

  • با پودر چوب صندل، آب‌لیمو و گلیسرین، یک خمیر یک‌نواخت درست کنید. سپس گلاب را به آن اضافه و غلظت آن را تنظیم کنید.
  • خمیر تهیه‌شده را روی تمام صورت‌تان، مخصوصا روی لکه‌های تیره بمالید و اجازه دهید برای چند دقیقه روی صورت‌تان بماند.
  • بعد از اینکه خمیر خشک شد، آن را با آب ولرم بشویید و سپس از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

چند بار در هفته میتوان از ماسک چوب صندل استفاده کرد؟

از این ماسک دو تا سه بار در هفته استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید، بیش از دو بار در هفته از آن استفاده نکنید.

خواص ماسک چوب صندل برای پوست چیست؟

چوب صندل از پوست‌ شما مراقبت می‌کند و با بهبود گردش خون، درمان خانگی لک های پوستی و آسیب‌های پوستی را کاهش می‌دهد و همچنین پوست شما را درخشان می‌کند. گلیسرین، رطوبت پوست‌تان را حفظ می‌کند و گلاب به پودر چوب صندل در بهبود پوست و درمان لکه های صورت کمک می‌کند.

در پایان

اجازه ندهید لکه‌های تیره موجب ناراحتی شما شوند‌. از این ماسک‌ها استفاده و برای همیشه با این لکه‌ها خداحافظی کنید‌‌. البته استفاده از این ماسک‌ها کافی نیست.

مهم این است که در کنار استفاده از این درمان‌ خانگی لک های پوستی ، از پوست خود به خوبی مراقبت کنید و از محصولات مراقبتی اورجینال اوریفلیم که در فروشگاه آراویرا موجود است به خود پوستی زیبا و سالم هدیه دهید. برای محافظت از  پوست صورت‌تان، از  کرم ضد آفتاب کرم ضد آفتاب SPF30 صورت THE ONE Cream اوریفلیم با SPF مناسب استفاده کنید.

 

سوالات متداول درباره لک های پوستی

بهتر است قبل از استفاده حتما یک مقدار روی پوست خود تست کنید در صورتیکه حساسیتی نداشته باشید مشکلی ندارد.

بله استفاده از این ماسک ها مغایرتی با کرم های درمانی ندارد.

خیر این ماسک ها تنها جذب پوست شما می شوند.

راهنمای مطلب

اشتراک در شبکه های اجتماعی

خب نظرت چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *